קיבוץ נחל עוז
חסר רכיב

הפצת מחקר בנוגע להסתגלות החיים בעוטף עזה

30/11/2021

**בין המשתתפים יוגרל סיור זוגי עם טעימות ביקב ולמתבגרים יוגרל מינוי VIP לקולנוע.
בנוסף, המשתתפים במחקר יוזמנו לקחת חלק בהרצאה ללא עלות בנושא: "איך לדבר ולהקשיב למתבגרים כך ששני הצדדים יצאו נשכרים" **

החיים בעוטף מלווים לא אחת בחשיפה לאירועי טרור ואלימות. לעתים הם נמשכים שעות בודדות, לעתים ימים ארוכים.

עם השנים הולך וגובר הצורך לאיסוף וגיבוש ידע על מהם התהליכים שעוברים על הורים וילדים שחשופים לאורך זמן לאירועי מלחמה, ואנו מעוניינים לבדוק במחקרנו כיצד זה משפיע על היומיום, על היכולת לתפקד, מהם הרגשות המתעוררים והאם הם משתנים לאורך זמן. מטרת המחקר היא לבדוק את התהליכים הייחודיים המובילים לעמידות או פגיעות בקרב הורים וילדים החיים בעוטף עזה, במציאות המצריכה הסתגלות למעברים בין הסלמה לרגיעה.

במחקר זה חשוב לנו לשמוע מכם, בתור המומחים, על מה שמתרחש אצלכם כדי ללמוד מכך על מהם הדברים שעוזרים או מקשים להתמודד עם האתגרים המתלווים לחיים בעוטף.

המחקר עשוי להועיל לך בכך שתוכל לחשוב מהם הדברים המסייעים לך בהתמודדות לאורך זמן בנוסף, מהמידע שנאסוף נרצה לייצר תוכנית התערבות קצרה שתסייע לשיפור היכולת להתמודד עם לחצי החיים בעוטף.

ההשתתפות במחקר כרוכה במילוי שאלונים לאורך שלוש נקודות זמן (הראשונה בזמני רגיעה, השנייה בזמן לחץ והשלישית שוב בזמן רגיעה) בתקופה של כשנה. בנוסף, עם נבדקים שיביעו את הסכמתם ורצונם נרצה לקיים ריאיון אישי שיעסוק בייחודיות של החיים בעוטף והאתגרים הכרוכים בה.

חשוב לציין כי כל מידע מזהה בנוגע אליך יישמר על ידי צוות המחקר אך ורק לצורך מעקב אחר מילוי שאלוני המחקר ומיד עם סיום המילוי, הפרטים המזהים יוצפנו וההתייחסות לתוצאות תהיה לכלל האוכלוסייה ולא באופן אישי למשתתף זה או אחר.

נשמח לשלוח לך את תוצאות המחקר בבוא העת.

פרטים נוספים במסמך המצורף מטה.



מסמכים מצורפים

הזמנה להשתתפות במחקר
חסר רכיב