קיבוץ נחל עוז
חסר רכיב

מהנעשה בנעורים

29/11/2016

השבועיים האחרונים בחביב היו מלאי תוכן ועשייה.

התחלנו אותם עם סדנת מיניות שאותה הנחה רן בראון, איש חינוך ועובד סוציאלי אשר מתעסק בהנגשה חינוכית של עולם המיניות למבוגרים ונוער כאחד.

בסדנה נכחו השכבות הבוגרות של חביב, ט-יב והתקיים שיח פתוח ובטוח על עולם המיניות, כיצד אנו מתנהלים מולו? מהי בכלל מיניות? מהם הדברים שמאתגרים אותנו בשיח הזה? וקבלת כלים איתם אפשר לעבוד על מנת לשאול את השאלות הנכונות ולהבין יותר. תודה לרן על חוויה ושיח משמעותיים ביותר.
בהמשך השבוע קיימנו שיח עיבוד על עולם תוכן זה יחד עם פעילות נוספת שהועברה על ידי צוות ההדרכה של חביב והועלו שיתופים כנים ואמיתיים.

בשבוע לאחר מכן הכנסנו את חוגגי שנת הבר מצווה להילוך גבוה לקראת ערב השערים שהתקיים בחמישי האחרון.
תהליך הבניה נעשה בצורה יסודית כאשר דיאנה וצוות ההדרכה של חביב מלווה את ילדי הבר מצווה בכל צעד, משלב התכנון ועד שלב הביצוע וההוצאה לפועל.
בתחילה ילדי בר המצווה העלו רעיונות להצגת עולמם האישי והמשפחתי, לאחר מכן גובש הרעיון לכדי ביצוע, ובמשך כמה ימים כל אחד עיצב את השער שלו בעצמו ובעזרת חבריו.
יש לציין לשבח את העבודה המשותפת וההירתמות לעזרה ההדדית של כל שכבת הבר מצווה ושל נעורי חביב שנרתמו גם הם לסייע במה שנדרש.

השיא הגיע ביום חמישי כאשר חווינו יחד ובהתרגשות רבה את חזרת המסורת של ערב השערים בקיבוץ ושמחנו לחגוג יחד את המאורע המשמח עם רבים מהקיבוץ. הילדים חוו התרגשות רבה מהנוכחות ומהמעמד, התרגשות שנמשכה כמה ימים לאחר מכן.

כאן המקום שלנו להודות לכם חברי הקיבוץ על שכיבדתם אותנו בנוכחותכם.
צוות הנעורים

חסר רכיב