קיבוץ נחל עוז
חסר רכיב

משולחנה של אילת 12.01.2017

12/01/2017

קהילה בונה תרבות בונה קהילה - אנשי נחל עוז, סימנתם אחרי קיץ 2014 יעד מרכזי - לחזק בנחל עוז קהילה שטוב לחיות בה, להתארגן ולהשפיע על אורח ואיכות חייכם, לטפח תחושת שייכות וזהות משותפת כעוגן של בטחון במרחב חברתי סוער.

בפשטות הרבה ביותר הבנתם שפיתוח הקהילה הוא כלי מרכזי לחזק את החוסן וליצור תחושת שייכות מרבית, והחלטתם להשתמש בפיתוח הקהילה ככלי מרכזי שיחזק את יכולת הקהילה להתמודד עם אתגרים דוגמת המשבר שאחרי "צוק איתן". הביטוי האופרטיבי למשפטים האחרונים הוא צוותי תרבות ומרכז תרבות והעומדים בראשם. בחודש האחרון התקיימה בנחל עוז פעילות אינטנסיבית ומגוונת סביב חנוכה וסילבסטר. אירועים פנימיים לרוב, שיתופי פעולה עם האזור (מרכז צעירים של המועצה), בהשתתפות ערה של כל שכבות האוכלוסייה מתינוקות וילדים ועד מבוגרים וקשישים. תוסיפו לפני כן סופ"ש קהילתי, תוך כדי גם כמה אירועי פרידה, הרמת כוס עם המרחב הצעיר ועוד מספר פעילויות שמחוץ ללוח השנה וכמעט לא נשאר יום פנוי בלי מפגש קהילתי.

פיתוח קהילה לא קורה מעצמו, כדי להשיג את המטרה צריך את האנשים שיובילו ויעבדו בזה, האנשים שמנהלים, מרכזים, מפיקים ודואגים לכל הפרטים הקטנים והגדולים. זה מה שעושים יהודה והדר, בעזרת אנשים נוספים וצוותים שמשקיעים
בהתנדבות הרבה עבודה ונשמה. מלבד הפרגון והתודות חשוב לי בעת הזו לחדד - החלטנו שפיתוח קהילה חשוב לנו ולכן אנחנו משקיעים בו, בכוח אדם ובתקציבים.

מרחב צעיר – אירוע הרמת הכוסית היה מפגן עוצמה מרגש ומחמם את הלב. נעשה ונצליח.

מקובצת – ברכות לליאור דגן שהצטרף למקובצת בשבוע שעבר ומשלים את מניין מקובצת ב' ל 7- חניכים.

תקציב קהילה 2017 – התקציב אושר להנהלת הקהילה ואושר. נתכנס למפגש שיתוף ציבור, בו יוצג התקציב עם דגשים לדיון, כל זאת לפני שיובא לאסיפה לאישור. השתתפותכם חשובה - שריינו את ה 24.1.2017.

דיווח
- לפני כשבועיים נגנב הקלאב קאר של החצר, שמשמש את מוישיק וכן נגרמה תאונה שהשביתה את הרכב כליל. כשעודכנתי בשישי בבוקר התכונתי לפנות למשטרה לפתיחת חקירה. 4 ממשתתפי האירוע (נער ובוגר מעל 18) התקשרו אלי והודו במעשה. בהמשך לכך התקיימו שיחות אישיות איתם ועם הוריהם, בהשתתפות נציגי הנהלה נוספים. עלות התיקון (שאינה נמוכה) מוטלת עליהם. חומרת המעשה הובהרה להם. למזלם ולמזלנו זה נגמר הפעם בנזק לרכוש בלבד וללא נזק לגוף ולנפש. אני מקוה שלא יהיו מקרים נוספים. הפעם לא הגשתי תלונה במשטרה, עם זאת זאת ברצוני להבהיר, כי בכל מקרה נוסף ככל שיהיה אפנה מיידית למשטרה. התפרצות לחצר פרטית וגניבה הם מעשים פליליים וחצר הקיבוץ אינה בועה מחוץ לחוק.

סופ"ש חמים ונעים
אילת

חסר רכיב