קיבוץ נחל עוז
חסר רכיב

עדכונים מהערב של המרחב הצעיר

10/01/2017

לפני כשבוע התקיים ערב לכבוד המרחב הצעיר של קיבוץ נחל עוז!
הרמנו כוסית לכבוד המרחב הצעיר של קיבוץ נחל עוז. תודה לכולכם שבאתם לשמוח איתנו -
בני משק, חניכי מכינת ״מיתרים לכיש״ - נחל עוז, השומר החדש, סטודנטים וכל קהילת נחל עוז. כן ירבו!

תודה ענקית לינון ובועז בן דוד, שחיזקו לנו את שרירי הבטן!


לחצו כאן - לצפייה באלבום מן הערב הכנסו לדף הפייסבוק של נחל עוז 

מצורפת הברכה שהקריאה הילה - 

ברכה להרמת כוסית ינואר 2017

ערב טוב לכולם. קיבוץ נחל עוז ידע תהפוכות רבות לאורך השנים מאז הקמתו. מאבקי הישרדות על חלקת אדמה בחבל ארץ שכבר אז היה מאתגר מאוד, ומציב בפנינו דילמות יומיומיות עד היום. לפני שנתיים וחצי התעוררנו למציאות חדשה שזעזעה את כולנו וטרפה עבור חלקנו את קלפי המשחק מחדש. בחרנו להישאר כאן, בחירה שלא תמיד הייתה מובנית מאליה.

כוחה וחוסנה של קהילה נמדד ברגעי משבר. ניטשה אמר – "מי שיש לו איזה למה למענו יחיה – יוכל לשאת כמעט כל איך" . כשקם אדם בבוקרו של יום חדש הוא שואל את עצמו שוב ושוב "למה" ועלינו כיחידים בכלל וכקהילה בפרט מוטלת האחריות למצוא את התשובה לשאלה "למה?" כדי להיות מסוגלים לשאת את ה"איך" היומיומי של הבחירה בנחל עוז כבית.

בעקבות המלחמה האחרונה וכחלק מתהליך חשיבה מעמיק הובילה ענת מעוז, חברת הקיבוץ, את חזון המרחב הצעיר. מרחב שיאגד תחתיו את שכבת הבוגר הצעיר שספגה מהלומה קשה לאורך השנים ובעיקר בקיץ 2014. החזון הזה יושב כאן הערב. בני המשק, תושבים ומשפחות צעירות, חניכי המכינה הקדם צבאית "מיתרים לכיש", חניכי ארגון "השומר החדש – מאהל ומגדל" וחניכי פרויקט קהילת הסטודנטים. אתם, צעירי המרחב הצעיר, אתם חלק מה"למה" שלנו! בחירתכם להצטרף אלינו לכאן היא בחירה אמיצה ומחזקת שמסייעת לנו לשאת את ה"איך" שעולה במחשבותינו. אני מודה לכם שבחרתם להיות אמיצים.

כל זה לא היה יכול להתקיים בלי התגייסותכם, שותפינו לדרך, שבחרתם גם אתם בחירה אמיצה והושטתם יד לעזרה. המועצה שלנו, "שער הנגב", מתנ"ס ארנון, עמותת "מיתרים – לכיש", משרד הביטחון, משרד נגב גליל, תנועת "אור" קרן "נס" וקהילת מטרו ווסט", החברה למתנ"סים, מכללת "ספיר", "תוצרת הארץ", "השומר החדש", הסוכנות היהודית, איתן מאיר וחברת "דליה אנרגיה", פנחס וולרשטיין, קרן "אדליס", חברת קצא"א, קרן "אלייד" ועוד אנשים רבים וטובים שקצר הדף מלהכיל את כולם. תודה גדולה.

 בנימה אישית אני רוצה להגיד תודה, לאבא שלי שמשקיף מלמעלה ולאמא שלי היקרה לי מאוד, שהצליחו להרביץ בי תורה של שיתוף, חברות וערבות הדדית. ערכים שאינם מובנים מאליהם בעידן של ימינו. ערכים שמשאירים אותי כאן עד היום. בבית.

ולבסוף, תודה גדולה לכם, אנשי נחל עוז, שפתחתם את ליבכם ואת ביתכם ותורמים מניסיונכם להצמיח דור צעיר וקהילה משגשגת.
תודה לכולםםםםם.

חסר רכיב