קיבוץ נחל עוז
חסר רכיב

משולחנה של אילת 27.04.2017

08/05/2017

לאחרונה מוקרן בסינמטקים ראיון מצולם משנת 1968 עם בן גוריון. בראיון, שלא הוקרן עד היום, הוא מדבר את חזונו ומציע תובנה ברורה, מפתיעה ורלבנטית לימינו אנו.|
כאשר המראיין שאל אותו כיצד הוא מפרש את המושג "עם סגולה" הוא ענה: "להיות עם הוגן, נאמן לאמת, לסייע לכל מי שזקוק לסיוע, ולאהוב את האחר כמו שאתה אוהב את עצמך".
האם לדעתו יעד זה הושג כבר? נשאל בן גוריון, וענה: "עדיין לא".

ולמשמע המשפט הקצר הזה, שנאמר ביובש נחרץ, ללא נימה נלווית של תוגה, הלב מחסיר פעימה, שהרי יש בצמד המלים האלה מידה של תקווה, כי יש לנו עדיין למה לשאוף...
"אני מאמין שיש לנו זכות למדינה הזאת, לא לקחת אותה מאחרים, אלא ליצור אותה מחדש" הוא אמר.

20 שנים קודם לכן, ב-3 בפברואר 1948 בוועדת הביטחון אמר בן גוריון: "לא אוכל לקבל הצעה שלא להגן על המדבר - באשר אנו חייבים בהגנת תל-אביב. אם לא נעמוד על המדבר - לא תעמוד תל-אביב. קיומו של הנגב הוא אולי ממשי יותר מקיומה של תל-אביב".

והנה אתם כאן, מאד ממשיים, בקיבוץ נחל עוז 2017, שוקדים על קיומו של הנגב – מייסדי נחל עוז ומשפחות נקלטות, חברי נחל עוז לדורותיהם, ילדי גיל הרך, חניכי המרכז החברתי וחבי"ב, חניכי המקובצת, אנשי המרחב הצעיר - בני הקיבוץ מהדור הצעיר, חניכי המכינה, השומר החדש והסטודנטים, תושבים וממלאי תפקידים - שותפים רבים להמשך הדרך של קיבוץ נחל עוז, ישוב שביטא את מטרותיה של הציונות ושל מדינת ישראל בראשית ימיה של המדינה, וממשיך לבטא את מטרותיה של הציונות ושל מדינת ישראל ב- 2017.

ביום העצמאות ה-69 אנו מבקשים לאחל לקיבוץ נחל עוז, כפי שהיטיב לנסח בן גוריון - שנמשיך להתמקד בבניית חברה הוגנת, נאמנה לאמת, שנסייע לכל מי שזקוק לסיוע, ונאהב את האחר כמו שאנחנו אוהבים את עצמנו.

יום עצמאות שמח!
אילת גלס
חסר רכיב