קיבוץ נחל עוז
חסר רכיב

וירוס הקורונה - הנחיות ועדכונים מטעם המועצה

12/03/2020

תושבים יקרים,
המועצה סיימה זה עתה הערכת מצב בעניין פנדמיות הקורונה בישראל. צוות המועצה דן בהנחיות החדשות של משרד הבריאות ואופן יישומן במועצה אזורית שער הנגב. מטרת ההנחיות החדשות היא להקטין את פוטנציאל ההידבקות ולמנוע את התפשטות הנגיף.

קהילת שער הנגב הינה קהילה סולידרית ואחראית. רובם ככולם של תושבי המועצה ממלאים אחר ההנחיות ביתר שאת. יחד כקהילה מלוכדת, ניישם את ההנחיות החדשות תוך פגיעה מינימלית בחיי השגרה והקהילה במועצה ובישובים, ונמנע את התפשטות נגיף הקורונה בשער הנגב.

המועצה נערכת לכל הנחיה של משרד הבריאות. במהלך הימים הקרובים ופרט ביממה הקרובה, צוותי המועצה השונים (חינוך, מוניציפלי, רווחה, עמותות המועצה ועוד) עוסקים בהערכות כוללת למצב בו תוחמרנה ההנחיות של משרד הבריאות ויוטלו איסורים נוספים במרחב. יש לציין כי המועצה עומדת בקשר ישיר עם הנהגות הישובים, צוותי החירום היישובים ומשרדי הממשלה השונים (משרד הבריאות, החינוך, הרווחה ועוד).

על פי הנחיות משרד הבריאות, החל מהערב חל איסור על התקהלויות מעל 100 איש במתחם אחד. זה בנוסף על ההקפדה על היגיינה אישית וסביבתית.

מספר עדכונים חשובים בעקבות ההנחיה החדשה:
♦ ערב ההוקרה לנשים מנהיגות בשער הנגב, שאמור היה להתקיים ב- 17.3 נדחה ולא יתקיים במועד שפורסם. מועד חדש יקבע ויפורסם בהקדם.
♦ מרוץ שמיים במים, שהיה אמור להתקיים ב- 27.3 נדחה ולא יתקיים במועד שנקבע. מועד חדש יקבע ויפורסם בהקדם.
♦ למרות שאינם נכללים תחת ההנחיות החדשות , ובעקבות מזג האויר הסוער שצפוי בסופ"ש הקרוב, המשחקים המתוכננים במסגרת טורניר הכדורגל של שער הנגב, בסוף השבוע הקרוב נדחים. מועד חדש יקבע ויפורסם בהקדם.

מערכת החינוך בשער הנגב:
♦ הלימודים בכל בתי הספר מקיימים על פי הנחיית משרד הבריאות, ביתר הקפדה על הגיינה אישית של הצוותים החינוכיים ושל התלמידים.
♦ המועצה נמצאת בקשר ישיר ושוטף עם משרד החינוך ונכון לרגע זה, הטיולים השנתיים המתוכננים לשבוע הבא, יתקיימו כרגיל. כמובן שנעדכן בכל התפתחות בנושא.
♦ המועצה נערכת לחלוקת חומרי חיטוי במוסדות החינוך, לטובת שמירה על ההיגיינה האישית.
♦ ביממה האחרונה חיטאו צוותי המועצה את תחנות האוטובוס ואת טרמינל ההסעות בקרית החינוך.
♦ החל מהיום, כל האוטובוסים המסיעים את תלמידי שער הנגב, לרבות האוטובוסים של הקבלן, יחוטאו פעמיים ביום- בסיום סבב ההורדות של הבוקר ובסיום יום העבודה.

מוסדות המועצה השונים:

♦ המרכז ההידרותרפי שער הנגב פועל כרגיל.
♦ מועדון יחדיו פועל כרגיל.
♦ מתנ"ס שער הנגב פועל כרגיל, כולל חוגי המתנ"ס ופעילות החינוך החברתי. יש להתעדכן מול כל ישוב.
♦ המועצה עובדת כרגיל, לרבות קבלת קהל.
תושבים בבידוד מניעתי:
♦ לשמחתנו, לא ידוע למועצה על חולים בקורונה בשער הנגב.
♦ ישנם מספר תושבים הנמצאים בבידוד מניעתי.
♦ המועצה עומדת בקשר עם הנהגות הישובים לכל שאלה או צורך העולה בקרב התושבים בבידוד.
♦ תושבים בבידוד שחשים מצוקה או זקוקים לסיוע, מוזמנים לפנות לעו"סית היישובית.

צעדים נוספים:
♦ בהמשך להנחיות החדשות של משרד הבריאות, על אנשים עם חום של 38 מעלות ומעלה ותסמינים נשימתיים (שיעול או קושי בנשימה) להישאר בבית עד יומיים לאחר ירידת החום וזאת ללא קשר לבדיקת קורונה ולפעול כמקובל.

מצורף למייל זה מסמך של מרכז החוסן שער הנגב, המיועד להורים ומשפחות ומכיל טיפים להתמודדות משפחתית עם משבר הקורונה ודרכי הסברה לילדים.
אנו שבים ומבקשים מהתושבים להמשיך ולהישמע להנחיות משרד הבריאות ולגלות אחריות אישית וכלפי הסביבה. מוקד משרד הבריאות זמין לשאלות בנושא הקורונה במספר 5400*

מענה לשאלות יינתן גם על ידי מוקדי כלל קופות החולים:

קופת החולים מכבי 3555*
קופת החולים מאוחדת 3833*
קופת חולים כללית 2700*
קופת חולים לאומית 1-700-507-507

בברכה,
צוות בריאות בחירום במועצה אזורית שער הנגב-
קוקי זלצמן- אחראית בריאות בחירום
לילך שיינגורטן- מנכ"לית המועצה.


מסמכים מצורפים

IMG-20200312-WA0001.jpg
חסר רכיב