קיבוץ נחל עוז
חסר רכיב

מהחינוך באהבה

18/08/2016

עדיין עוסקים בתוכנית החופש הגדול ונהנים .....נהנים כל כך כל כך.....

במה עסקנו:
מתחילת חודש אפריל נרתמנו למשימת הבאת מקובצת ב' לנחל עוז כדי לעבות את שכבת הנעורים שלנו, אנו עדיין עסוקים בגיוס והמיקוד הוא על בוגרי כיתות י' משום שנוכחנו שבוגרי כיתות ט' עדיין לא בשלים לצאת מהבית וגם לא הייתה הענות מספיק רחבה.

בסוף חודש יוני נערכה מסיבת סיום י"ב לכלל נחל עוז והפעם לשם שינוי 13 בוגרים כולל נערי מקובצת שסיימו בנחל עוז פרק א' ועברו לרשות דור צעיר. אין ספק שפרויקט זה חשוב מאין כמוהו לנחל עוז בכלל ולשכבת הנעורים בפרט.

במהלך אוגוסט אערוך שיחות משוב לעובדי כלל המערכת, חידשנו שוב את הסכמי ההורים בגיל הרך, פרויקט פינת חי מסיים את השנה הראשונה וצועד בגאון לקראת השנים הבאות עלינו לטובה, תודה רבה לכל השותפים והעוזרים במלאכה.

לאורך השנה בנות מהגיל הרך היו שותפות למפגשים אזוריים: למובילות ולמחנכות שאינן מובילות. נושאים שעלו במפגשים: ניהול ועבודת צוות, למידת מודל הקול ההורי, העמקה בפדגוגיה של פעילויות מרכזיות כמו חצר, מפגש, פינת בובות, עיצוב סביבה חינוכית, הובלת גן בפערי גיל גדולים ועוד.

מערכת הגיל הרך לוותה גם השנה ע"י גורמים מקצועיים: ליווי פדגוגי, תוכנית פרה- רפואית (פסיכולוג, מדריכת תקשורת, ריפוי ועיסוק, הדרכה פדגוגית).

בחציון השני של השנה עסקנו בגיבוש החזון החינוכי של מערכת הגיל הרך. בתחילת שנת תשע"ז נשלים את חזון כלל המערכת נזמין את הציבור לשיח משתף על התוצרים.
מערכת החינוך החברתי לוותה ע"י עובדת סוציאלית, פסיכותרפיסט מנחה לטראומה.

דובשונים התחלנו את השנה עם 4 קטנטנים מקסימים ובסוף השנה מספר התינוקות גדל מ10 ל-12.וכל זאת בניצוחן של נורית ועינב כשביולי הצטרפה דנה קלימי לצוות. נפרדנו מעינב בסוף חודש יוני ,מאחלים לה בהצלחה אבל זרועותינו פתוחות לרוחה ונשמח בכל שלב לחזרתה. בתום ימי הערכות יעברו לגן רימון 6 פעוטים: יובל אבן חן, אלה דננברג, עדן מדר, נועם פיורנטינו, אגם טרנטו, ורועי שומן ,נאחל להם קליטה מהירה ובהצלחה ברימון. אגם קובל, יונתן סוסמן יתחילו את השנה בדובשונים וישתלבו בגן רימון לאחר החגים.
את שנת תשע"ז נפתח עם 5 תינוקות והצפי הוא ל-8 במהלך השנה, כן ירבו. כמו כן אנו עסוקים באיתור מובילה ועד למציאת מובילה מתאימה נורית פיורנטינו תמשיך את ההובלה, כמו כן בשיתוף עם נורית הוחלט שהיא תמשיך לעבוד במסגרת הדובשונים, תעזור בקליטה של המובילה החדשה ותסייע בהעברת השרביט בצורה מקצועית, אחראית ומסודרת.

גן רימון הצוות שהתחיל את שנת תשע"ו עבר שינויים, שונטל מובילה ולצידה חיה שחזרה מחופשת לידה. זוהי ההזדמנות להודות לשונטל ולכל הבנות שעבדו לצידה על לקיחת אחריות ,מסירות והיצמדות לתוכנית הפדגוגית בגן. גן רימון מנה 10 ילדים לאורך השנה, בסוף חודש יוני נפרדנו משגיב הר משי נאחל לו קליטה מהירה במקום מגוריו החדש. לגן סביון יעברו 6 ילדים: אביב פרייבך, נועם סבאג, מיה כהן, ליאן מדר, נגה שומן ותמר כהן נאחל להם קליטה מהירה ובהצלחה. את שנת תשע"ז נפתח עם 9 ילדים ולאחר החגים יעברו עוד 2 מדובשונים. שונטל וחיה ימשיכו בגן רימון עם עזרה עד שעות הצהריים.

גן סביון התחיל את שנת תשע"ו עם 19 ילדים, קלט 5 ילדי עולים מאייבים עד סוף חודש יוני, ילדי הגן נפרדו מאור שבת בסוף חודש פברואר ומלילי טרייטל בתחילת חודש יולי וכל זאת בניצוחה של עדי שגיא. בינואר האחרון 2 בנות צוות עזבו את נחל עוז וגן סביון קלט את לי דה קלו ויפית, צוות מנצח. אריאל זוהר, איתן שומן ואסף שקד עולים לכיתה א' יקלטו במרכז החברתי במהלך חודש אוגוסט נאחל להם קליטה ונחיתה רכה ושנה טובה בבית הספר. הגן המשיך השנה בעבודה נהדרת שנעשית ע"י הצוות : פעילויות בטבע, פינת חי, קשר לקהילה, טיולים ברחבי הקיבוץ, חצר גרוטאות עשירה ומלמדת וכו.....( לדפ"ש מצורפים מילים מהצוות ומההורים).

המרכז החברתי מנה 42 ילדים!!!! ,נאחל שירבו כמותם. והכל תחת ידיהן הנאמנות של דייאנה ושגית. עבודה מבורכת נעשית לאורך השנה ובחופשים.( תודה רבה על חיזוק הצוות
בחופשים יובל טייץ, אודין אליעז) תוך שימת דגש על עבודה פרטנית וקבוצתית, עבודה על תקשורת בינאישית ומתן כבוד הדדי ,קבלת השוני בין הילדים, העצמה אישית, התמודדות עם פחדים תוך כדי אינטרקציה בעזרת משחק, דיבור וקשר חם, פתירת קונפליקטים ,תרומה לקהילה, עבודה שראויה לשבח בפינת חי, מפגשים עם ילדי רהט, שותפים לאורך השנה בנוער העובד והלומד- תודה רבה למדצ"ים מקיבוץ מפלסים: זיו קופרשטיין, איתי בן ברון על הליווי ההפעלות התכנים במהלך השנה את כיתות ד'-ו'. שגית תיפרד מהמרכז במהלך חודש אוקטובר לטובת לימודים בספיר, מאחלים כל טוב ובטוחים שתצליח. אנו מתחילים באיתור אחר עובד/ת למרכז החברתי. ילדי המרכז נפרדו מאוליבר וטלה טרייטל ומאחלים להם בהצלחה בערבה מקווים שיגיעו לבקר. לחבי"ב עולים בחציון הראשון של חודש אוגוסט בוגר כיתה ו': יוני סומרוב, עילי בן דוד, עילי פוסלושני, מיכל חיים, נעמה מגן, שחר גני. נאחל להם קליטה מהירה וטובה בנעורים בחטיבה הצעירה בביה"ס ושנת בר מצווה פורייה. שגית תלווה את ילדי כיתה א' בצעדיהם הראשוניים בבית הספר.

חבי"ב - לאורך השנה 21 נערים/ות. בניצוחם של תהילה מרקו ויובל חיילים בפרק משימה. מרקו סיים את עבודתו בסוף חודש יולי הנעורים והוריהם ערכו מסיבת פרידה, יובל ממשיך עמנו עד לסוף חודש דצמבר. נדב מתגורר בנחל עוז הצטרף לצוות בחצי משרה בלימודים ומשרה מלאה בחופשים- נאחל בהצלחה. הנעורים היו שותפים פעילים לאורך השנה בפינת חי, עזרו בכל החגים בהקמה ,סיבול, השתתפות פעילה בתכנים. החברה מהמקובצת נפרדו מחביב בסוף חודש יוני ונעורי נחל עוז נמצאים בעיצומה של חופשת קיץ מגוונת ומלאה בתכנים ובכיופים.

הנוער העובד והלומד- אנו לקראת סוף שנת עבודה. בכיתות ד'-ו' זכינו לקבל שני מדצ"ים מחויבים ורציניים ממפלסים ובשכבת הנעורים גבי מניר עם המשיך הנעורים כשעדי הספל מהמקובצת הייתה אחראית על 3 המדריכים בנחל עוז כולל ליווי של תהילה. פעילויות הדרכה יושמו לאורך השנה. הפקת לקחים נעשית בזמן אמיתי ומועברת לרכז קן אזורי שער הנגב- באגי, ולרכזת חינוך חברתי אזורי- טל שורץ. ניצנים נראו בארץ.....עומר טייץ ואופיר פרייבך יצאו לקורס מדצ"ים בתחילת חופשת הקיץ- כן ירבו!!!! בסוף חודש יולי כיתות ד'-ו' יצאו למחנה ל-3 ימים בנס הרים, 7 מתוך נערי/ות חבי"ב : נטע, אופיר, חן, סתיו, עילי, שקד וליהי הצטרפו ועזרו להקים בשטח המחנה את המטבח לקחו אחריות על האכלת 400 משתתפים בניצוחה של תהילה – תותחים כל הכבוד!!!

בשנת תשע"ז ערבי חג בהם המערכת תהיה סגורה:
2.10.16- יום א' ערב ראש השנה
11.10.16- יום ג' ערב יום כיפור
16.10.16- יום א' ערב חג סוכות
10.4.170 –ערב ליל הסדר- פסח
16.4.17 יום א' ערב חג שני של פסח

לכל אחת ואחד מגיעה תודה ענקית שלא מובנת מאילה ,העוסקים במלאכה היומיומית: נורית, עינב אסטיוקר, ירושה, דנה,זוהרה, יפעת, שונטל, חיה, נועה, רבקה, קרין, עדי, אורית,ליקוש, יפית, זיו, דיאנה, שגית, נירה שפריר, תהילה, מרקו, יובל , נדב, יובל טייץ, אודין, ניצן, ליהי ויהודה.

מעגל נוסף שתמיד נכון לתת כתף ,לעזור וכן גם לפתור בעיות: איילת מנהלת הקהילה ברי משאבי אנוש, אוהד,ניסים, חברי הנהלת חינוך: תמי הלוי, ליאורה סלע, הדס שפריר, רותי וגנר, שורק'ה דייאנה עופר לחייני ולי דה קלו. צוות הנה"ח, צוות היגוי פינת חי ודני רחמים.

המשך קיץ מהנה ובטוח
אורנה בראואר

חסר רכיב