קיבוץ נחל עוז
חסר רכיב

פרויקט מרכז תרבות

22/11/2016

פרויקט מרכז תרבות "מפגשים כמנועי צמיחה" בקיבוץ נחל עוז

בשלהי מחלמת "צוק איתן" התקיימו מספר פגישות בין נציגי החברה למתנ"סים ובין אנשי נחל עוז וזאת במטרה לנסות ולסייע לאנשי הקיבוץ להשתקם מהמשבר העמוק אשר פקד אותם במהלך המלחמה האחרונה.

החברה, אשר חרטה על דיגלה לקדם ולחזק קהילות בארץ, התגייסה למען אוכלוסיית נחל עוז בזמן המשבר, מתוך האמונה שקהילה זו זקוקה להכוונה ותמיכה באחד מרגעיה הקשים ביותר שידעה.

נערכו מספר פגישות בין בכירי החברה בארץ ונציגיה במועצה האזורית שער הנגב לבין אנשי הקיבוץ ואשר מתוכן קמו מספר פרוייקטים אותם מלווה החברה בהתנדבות. פרוייקט "מפגשים כמנועי צמיחה" הוא אחד מהם.

פרויקט מרכז תרבות, אוגוסט 2015

פרוייקט חשוב זה, בו חברים אנשים מקהילת נחל עוז, בהתנדבות יש לציין, נועד לחזק את הקשר בין האנשים לבין עצמם, לחזק את תחושת השייכות שלהם למקום ולהצמיח אותם קדימה. כל זאת בעזרת יצירת הזדמנויות למפגשים חברתיים ותרבותיים של אנשי הקהילה המקומית.

את הצוות מלווה בהתנדבות נציג של החברה למתנ"סים אשר מייעץ ותומך מבחינה מקצועית, כאשר מירב העשייה מוטל כאמור על אנשי הקהילה עצמם, דרך חברי הפרוייקט, ובכך לשתף ולערב כמה שיותר אנשים מקהילת הקיבוץ, דבר אשר יביא לחיזוק החוסן הקהילתי, להעצמת התושבים עצמם ולהגביר את יכולת ההתמודדות שלהם באתגרים השונים העומדים בפניהם.

צוות הפרוייקט התרחב במהלך החודשים האחרונים ומונה כיום 13 חברים מבית, מקיים פגישות סדירות ובונה לוח אירועי תרבות ומפגשים חברתיים עבור אנשי הקהילה על בסיס קבוע.

ההדים המתקבלים מאנשי הקהילה חיוביים ביותר, ההיענות מרשימה, דבר אשר מחזק מאוד את הצורך בהמשך קיומו של פרוייקט חשוב זה, במיוחד עבור קהילה אשר חוותה משבר קשה מאוד של אובדן תחושת ביטחון וחוסר אמון. תחושת היחד של תושבי המקום מתחזקת כל הזמן, דבר אשר ללא ספק יסייע להצמיח קהילה זו קדימה.

אני רואה חשיבות רבה ביותר להמשך קיומו של פרוייקט "מפגשים כמנועי צמיחה" וממליץ בחום לסייע לאנשיו בכל דרך אפשרית.

בברכה
הדר בן דוד
מנהלת פרויקט מרכז תרבות

חסר רכיב