קיבוץ נחל עוז
חסר רכיב

משולחנה של אילת

29/05/2017
  • תחת הכותרת "נחל עוז צומחת - כנס קולטים ונקלטים" וביוזמת ועדות צמ"ד, קליטה וקבלה נפגשנו בשישי שעבר לבוקר מדהים, שהסתיים בטעם של עוד. בפרספקטיבה של שבועיים, נראה כי השיח שנוצר בכל המעגלים התפתח (לשמחתנו) הרבה מעבר לתהליכי קולטים-נקלטים. היה שם שיח קהילתי על ערכים.
    בערב החג נקיים ישיבה של יוזמות המפגש, נאסוף את כל התוצרים ונעבד אותם, כך שנוכל לשתף הכל עמכם.
    כאמור את שעלה במפגש נרצה להפוך לתכניות עבודה ולפעולות אופרטיביות.
    רוצה לשוב ולהודות לכל העושות ולעושים במלאכה.

  • סיום שנה"ל הנוכחית בפתח ואנו מבקשים לשתף אתכם בהערכות לשנה"ל הבאה -
    חינוך איכותי הוא חלק מהחזון של הקהילה בנחל עוז. אנו משקיעים מאמץ ליישם זאת באופן עבודת המערכת. הדבר בא לידי ביטוי במספר נושאים:
    o יחס גבוה בין מספר מטפלות במערכת הגיל הרך לבין מספר הילדים, וגיוס אנשי צוות נוספים למערך החינוך החברתי כדי ליישם זאת גם שם.
    o אנו שומרים על מספר ימים בהם המערכת עובדת לאורך השנה, שגבוה יחסית לקיבוצי הסביבה.
    o שכר הלימוד נמוך יחסית לקיבוצי הסביבה.
    o התגמול שמקבל הצוות החינוכי. הסבר: אנו משתדלים שהשכר יהיה מעל שכר המינימום. המדינה עדכנה את שכר המינימום בשנה האחרונה ותקצבנו בהתאם את המערכת החינוכית בשנת הלימודים הנוכחית. הפעימה הבאה תתבצע בדצמבר 2017, כלומר בשנת הלימודים הבאה. אנו רוצים לשמור על כל זאת ולכן במקביל לכך שבתקציב הקהילה מוקצה סכום של כ-300 אש"ח בשנה למערכת החינוכית ממקורות הקיבוץ, אנו מעלים את שכר הלימוד לשנה"ל הבאה (תשע"ח) בסכום שיאפשר שמירה על גובה שכר הצוות. פרטים יישלחו להורים ע"י אורנה.

  • מפגש התנעה לצוותי חשיבה בנושא ותיקים בשער הנגב התקיים בשבוע שעבר בהשתתפות כ-50 תושבים וממלאי תפקידים ביישובי המועצה. אני ישבתי בצוות שעסק בתעסוקה, ובמקביל עסקו בצוותים אחרים בהתנדבות, תרבות ועוד. לפני הצוותים 1-2 מפגשים נוספים ובסופם יובאו הנושאים לשיתוף ציבורי. אין ספק שהנושא חשוב וכולי תקוה שבעקבות עבודת הצוותים יהיו גם פעולות אופרטיביות כדי לתת מענה לנושאים השונים.

  • זה לי חג השבועות ה-3 שאחגוג בנחל עוז בשדה. אני מתרגשת מכך שהייתה לי הזכות ללוות את תהליכי הצמיחה וההתפתחות המדהימים שקרו וקורים, שרישומיהם ניכרים בין חג ביכורים אחד למשנהו...

  • לתשומת לבכם: הבריכה עברה תיקון קל והיום היא ממולאת חלקית עם חומרים מסוכנים.
    הבריכה נעולה על מנעול ובריח ואנו מבקשים בכל לשון של בקשה לא להיכנס לתחומה,
    במיוחד אם אין מציל בנמצא ולדבר עם ילדיכם על הסכנות הטמונות בכניסה ללא רשות.

    חג שמח,
    אילת גלס

חסר רכיב