קיבוץ נחל עוז
חסר רכיב

מכתב לחברים מצוות ביטחון

18/12/2017

שלום לכולם,

ושוב איתכם, וגם הפעם איננו אנשי בשורות. כמעט מידי ערב נמשך ה"טיפטוף" מרצועת עזה, מידי פעם יש גם פגיעות בישובים. ולשמחתנו עד היום לא היו פגיעות בנפש.
ה"טפטוף" הזה יכול לנוע לכוונים שונים, אם להתדרדרות למערכה נוספת, מה שלנו, וכנראה גם לחמאס אין עניין, או לדעוך בהדרגה ולחזור למצב של שקט יחסי בו היינו לפני מספר שבועות.

זה כנראה אופי החיים בעוטף עזה.
כלומר עליות ומורדות, עם תקופות ארוכות (נקווה כמה שיותר) של שקט ואיכות חיים גבוהה, מה שאנחנו בונים כאן בנחל עוז כל השנים.

כוחות הביטחון באזור מתאימים את עצמם כל הזמן לסיטואציה הקיימת, תוצאה של ניסיון רב בשטח ומודיעין איכותי, שעל פיהם מתקבלות החלטות לגבי תגובות והנחיות לישובים. במידת הצורך מעבים את הגיזרה בכוחות נוספים ופעמים רבות מתגברים את הכוחות גם בתוך הישוב. אנו בקשרים מעולים עם הצבא, אילן הרבש"צ וניסן סגנו נמצאים בקשר ישיר עם קצין העורף והמח"ט של החטיבה הצפונית ומקבלים דווחים שוטפים על כל אירוע בגזרה ומגיבים בהתאם לצורך. לאחרונה איפשר המידע המודיעיני לפתוח את כביש 25 שהיה מאויים ע"י החמאס והאירגונים האחרים מהרצועה.

ומה איתנו?

יש לנו כיתת כוננות מעולה המונה כ 15 איש, מאומנת ויודעת לתת מענה ראשוני לכל סיטואציה עד הגעת כוחות התיגבור של הצבא. זו הזדמנות להגיד תודה לכל אחד ואחד מהם שמשקיע מזמנו וימי מלואים כדי להיות מאומן ומוכן למשימה, וכמובן לאילן וניסן שדואגים לתחזק לעודד ולשמור על המורל.
לפני כשבועיים, נפגשנו צח"י נחל עוז בקיבוץ אורים עם צח"י אורים. מטרת הפגישה הייתה לחזור לתאומים שיצרנו מול אנשי אורים כאשר נקבע אחרי "צוק איתן" יעד הפינוי. קודם כל אני חייב להגיד כי הרגשנו בבית. קבלנו חיבוק חם ואוהב כאילו מצפים לנו מחר בבקר. עברנו על שיבוץ האורחן, הפעלת בתי ילדים במקום (אורנה ודייאנה ייסעו לשם לפגישת תאום נוספת) ונפגשנו ראשי אשכולות שלנו מול ראשי אשכולות שלהם. הדבר החשוב הנוסף שהכנסנו לתמונה את אהרל"ה, שלא הכיר את הנפשות הפועלות.

חוץ מזה, צח"י שלנו כרגיל, הצוות הוותיק והמנוסה יודע את העבודה ומוכן לכל תרחיש בישוב. מערכת אביה שרכשנו לאחרונה היא נדבך חשוב ומייעל מאד את השליטה בחרום. זו הזדמנות לבקש מאותם בודדים שעדיין לא התקינו את המערכת לעשות זאת.

מבחינת הצבא, אין הנחיות מיוחדות עם זאת לנוכח המצב אנו מבקשים מכולם לתת את הדעת לסיטואציה הביטחונית המיוחדת שבה אנו נמצאים. דגש יתר על מיקום הילדים בשעות שבתי הילדים אינם פעילים, לשים לב למיקום מרחב מוגן קרוב, להיות זמינים עם הטלפון ולאפליקציה.

המטפלות ומערכת החינוך מכינים את הילדים להגיב ל"צבע אדום" וגם באמצעות גורמים מקצועיים מחזקים אותם להתמודד עם המצב הקיים.

צוות ביטחון מאחל לכולם חג חנוכה שמח ושקט.

חסר רכיב